H.Grahn

Alla inlägg under oktober 2009

Av Hilda Grahn - 20 oktober 2009 22:23

  

Idag har varit en flummig dag för jag har haft överskottsenergi hela dagen & har varit så förbannat trött.
Men det har hänt en lite smårolig sak också: idag när vi kom ut ur maten så kännde jag att det gick någon bakom mig & jag kollar bak men tycker inte att jag ser någon speciell. När vi står & ska ta på oss jackorna så ser jag Paolo Roberto gå förbi! Så jag puttar på Jennifer & Saga och försöker vara lite diskret, men dom fattar inte vad jag menar och dom lägger inte märke till (eller känner inte igen) Paolo. Men sen så kopplar Jennifer hjärna tillslut och hon nästan skriker rakt ut: HILDA! Det är ju Paolo Roberto från "Flickan som lekte med elden"!
Lite smått pinsamt kanske, och efter detta fattar Saga också och efter det följer ett långt gapskratt.

Imorgon blir det att fotografera med Jennifer & då blir det en massa bilder att lägga in får vi hoppas på!


H.Grahn

Av Hilda Grahn - 18 oktober 2009 00:07

  

Idag har jag varit på barnkalas, lika roligt som när man var liten! Men jag saknar fiskedammen, vart tog den vägen?

Varför har ingen sådana längre? Save fiskedammen!

Iallafall så var jag som sagt på barnkalas och jag tror inte det finns någon gulligare unge än Nova! Hon sa jag älskar dig, även om hon inte kan säga orden så har hon precis rätt tonfall. Så söt.
Efter det tog jag och Jennifer en promenad och det slutade med att vi hamnade på fest hemma hos Julia och det var väl trevligt.
Imorgon blir det nog bio: Flickan som lekte med elden. Hört att den ska vara bra, så ser fram emot det.
Men nu ska jag nog hoppa i säng, eller kanske ska hoppa i den? Jah, varför inte.. Har ju ändå varit på barnkalas och allt..

H.Grahn

Av Hilda Grahn - 14 oktober 2009 21:38

  

Meningslösa Onsdagar.

Allvarligt, vad *pip* finns onsdagar för då?!

Den där typiska "mitt i veckan dagen" och jag hatar den.
Och jag hatar att allt ska vara så krångligt, jag förstår mig inte på det här med bloggandet..
Hur fixar man så det ser så där fint och iordning gjort ut?

Det lär jag få sitta och klura lite på.

Har varit lite dåligt med fotande på senaste tiden.. Så ni får en gammal bild idag.


Peace out.

Av Hilda Grahn - 9 oktober 2009 09:11

Just nu sitter jag på lektion i mediakomunikation, & ja som vanligt så är det lugnt & skönt här nere. Ingen som stressar upp sig i onödan här inte!
Dagaens uppgift är att göra en presentation om vårat favorit band/artist. Funderar på att välja Håkan, det är ett säkert kort. För vem är inte svag för hans underbara texter?
Ikväll blir det iaf Malin & vi ska tjocka oss med pizza & godis. Senare blir det nog en sväng till Hampus som har fest, det kan bli roligt (eller helt kaos artat).


H.Grahn

Av Hilda Grahn - 8 oktober 2009 20:15

  

Japp, jag är en usel bloggare & jag missade kanelbullens dag! :( Hur illa är inte det på en skala 1-10? Känner mig faktiskt helt värdelös! Haha nejdå, eller inte så mycket iaf.
Men mina dagara är inte så intressanta att skriva om har jag kommit på, för det enda man gör är ju att åka till skolan, vara där & sen åka hem, är det kul att läsa om eller? Nej, tror inte de.
Men imorgon kommer faktiskt Malin hit & henne har man ju inte träffat på senaste tiden! Vi kanske ska nog på fest, eller fårse.
Men nu ska jag klaga lite hade jag tänkt mig på två saker faktiskt. Det första är människor som försöker vara så kaxiga hela tiden & komma med snäsiga komentarer för att försöka få folk se dumma ut, så strörande. Jag irriterar mig verkligen på sådana människor.
Och det andra är busschaförer som är otrevliga utan någon anledning, varför ska man tycka synd om dom när dom beter sig som om alla ungdomar är dumma i huvudet?
Här om dagen när vi ska åka hem från skolan (med bussen då) kommer busschaförer bak & tar tag i min kompis & trycker ner honom i sätet och sen slänger upp honom igen, & sen står han & skriker på honom för att han hade hft fötterna lite upp på sätet (& när jag säger lite menar jag att han lutade benen på sätet och hade fötterna utanför). 

Hur svårt är det att bara be honom ta ner benen? Det är faktiskt inte så konstigt att busschaförer oftast tas för att avra tjuriga. Men något jag verkligen stör mig på är att han gör så & sen när han är ute på vägarna kör han fort som en idiot?! Ser inte det logiska i det hela faktiskt.

Men sånt är väl livet.


H.Grahn 

Av Hilda Grahn - 1 oktober 2009 21:34

  

Jaha, då ska man börja blogga och jag hoppas på att jag lycka (yeah right).

Om man kommer på något att skriva om..
Kan skriva om hur mycket jag hatar busschaförer, eller nej det kommer ni nog få höra en hel del om iaf.

Men just nu ska jag faktiskt gå och lägga mig.


H.Grahn

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards