H.Grahn

Alla inlägg under oktober 2012

Av Hilda Grahn - 25 oktober 2012 18:51

     

Börjar dagens inlägg med tre gamla bilder. Tre bilder som säger en hel del, faktiskt.

1. Jag och Néan, läänge sen. Så små och söta, nu är vi stora och söta.

2. Jag, mest för att mitt hår är blont, verkligen blont, och långt. Kanske också för att jag nästan är lika brun som på

den tredje och sista bilden.

Jag vill ha snö, men jag vill samtidigt sola och bada och känna hur huden blir brunare och brunare.

För samtidigt som jag älskar mitt vita vinterland så mår jag allra bäst av att känna solen bränna. Konstigt.

 

Sen tänkte jag faktiskt fortsätta med några bilder, från i somras då det var Kolmården som gällde.

       

För övrigt så jobbar jag helgen och är ganska mycket ledig i veckorna, inte alls någon rolig kombination..

Länge sen man såg fram emot att på kvällen göra sig fin, vingla i goda vänner sällskap och att vakna med en välförtjänt huvudvärk.

Istället ser man fram emot kvällen för att tvätta bort sminket, ta på sig det mest mysigaste och osexigaste man har, krypa ner i sängen och efter 30 min snarka gott.

Man får inte glömma att man faktiskt fortfarande är tonåring.

Iallafall i ca 2 månader till.

 

/H.Grahn

 

Av Hilda Grahn - 13 oktober 2012 14:05

When the world you were born in changes with seasons.

Will you run with this dream, or will you run alone?
Or will you run against and finally reveal;

why some die young.

 


Jag har superdupermegatråktigt!

En såndär dag då man inte har lust att sitta hemma och göra något, vill ut och träffa människor.

Någon iaf.

Nu är snart marken alldeles full av löv och träden nakna, igen. Om någon månad kanske vi till och med har fullt av snö.

Vem vet.

Men jag deppar inte för det, nej jag drömmer om att åka skidor ner för långa, branta backar.

Åter igen om att känna friheten och jag har knappt jobbat en månad..
Men när jag sitter och drömmer om en snövit skidresa så smyger sig längtan om solbränd hud, vita stränder och värmen sig på.

Mmh, ta mig tillbaka.

 

Ovido - Quiz & Flashcards