H.Grahn

Alla inlägg under september 2013

Av Hilda Grahn - 19 september 2013 15:31

det är världen som är sjuk.

 


Imorgon, imorgon är det exakt sju månader sen mitt förra inlägg.

Man kan väl säga att jag tappade inspirationen.

Sist skrev jag om min fruktansvärda längtan efter sommar och sol, värme,

att jag avundades min farmor i Spanien. 

Gissa vem som sitter på planet bredvid henne i oktober? Tänkte förlänga sommaren, fly hösten.

Men mer än ett halvt år har gått och sommaren bara rann iväg, vet inte vart den tog vägen.

Mycket har hänt och ännu mer ska hända:

 

Två av mina barndomsvänner har tagit ett stort steg ut i vuxenlivet och har nu varsin liten.

Det där med att bli förälder, i deras fall mamma, kan man nog inte förstå förrän man själv är där.

Själv sitter jag två dagar i veckan i skolbänken igen, läser om sådant som jag brinner för och vill veta mera om,

har även gjort ett smått genombrott i branschen som jag i framtiden kommer slåss inom. 

Första sidan, Smålandsposten.

 

I början av året satt man dag ut och dag in och drömde om det där egna stället,

dit det inte tar 45 min med buss flera dagar i veckan och där jag har mina vänner nära.

Plötsligt, ett samtal från pappa senare och nu går vi i väntans tider.

Japp, Vi ska bli med lägenhet.

En ny sådan, med ett kök som jag får välja.

Kan man säga annat än att jag längtar som tusan?

 

Som sagt så hände allt lite på en gång där i slutet av sommaren.

Men jag stortrivs.

 

Här får ni lite bilder på Jennifers och Fredriks lilla Whilliam som föddes 11/9-13

 

     

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards