H.Grahn

Alla inlägg under december 2012

Av Hilda Grahn - 7 december 2012 22:32

but what else am I to do?

When dreaming is the only way I can be with you.

And when I wish upon a star, make it come true.

If only for a second or two...

 


Ja, vad gör man?

Jobb tisdag till söndag, egentligen.

Men här ligger jag med någon slags sjukdom, har inte listat ut vad ännu.

Kanske halsfluss eller en helt vanlig sketen förkylning.

Snart klättrar jag nog på väggarna, fast även om jag vill ut och bara röra på mig.

Bara vara bland folk... Så har inte min kropp någon energi och gör definitivt inte som jag vill.

Kom på mig själv med att sitta och säga replikerna ur "How the Grinch stole the christmas" högt och i förväg.

Jävla fredagar.

 

Snön föll. I mängder. Och jag log mot de vita små flingorna, men det stack till i mitt hjärta när jag såg på termometern.

Plötsligt drömde jag mig bort till toppen av en backe, solsken och tunga, långa andetag.

Jag tycker inte om att pulsa fram i snön, men jag gillar att den lyser upp mitt i mörkret.

Tänk om man kunde ta slalomskidorna till jobbet... Ne, får nog bli vinterdäck till cykeln ist,

Med tanke på att det är en enda lång uppförsbacke dit. Suck.

Men här är lite bilder som kanske visar hur vacker vintern faktiskt är.

 

       

 

Dessutom hittade jag några konstiga fotspår på trädgården, vad tror ni det är?

Hi, jag vet!

   

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards