H.Grahn

Alla inlägg under januari 2012

Av Hilda Grahn - 30 januari 2012 08:45

Oh damn, drog täcket över huvudet och snoozade. Igen, igen och igen. 

Vaknade: Oops, klockan är halv sju. Damn.

Ska jag somna om?

Nej, ta tag i ditt liv. 

Naturkundskap, wiiie...

Kan inte undvika tanken på min sköna säng, eller någon annans sköna säng. Snäppet bättre, nästan.


Jag hade en tanke, på att kanske göra om detta till en ren fotoblogg. 
Inga känslor, inga tankar. Bara bilder och tips.

Det får bli nästa projekt.

 

Nostalgi.

Bara för att vi är vi, och alltid kommer att va. 

Av Hilda Grahn - 26 januari 2012 21:08

Hur kan tiden sakta sig?
Hur kan tiden gå baklänges? 

Hur kan en sekund vara längre än en seknund?

Omöjligt. Men för utorrent är allt möjligt. 


And I will walk on water, and you will catch me if I fall.
And I will get lost into your eyes, and everything will be alright.



Morfar och Thindra  

Av Hilda Grahn - 17 januari 2012 20:30


You allways think that everything is about you. Wrong, so wrong.
Jag skrev ett långt inlägg om mitt liv just nu, tro mig de var läsvärt. 

Men nehe, jag och denna bloggen är inte vänner längre. Allt bara försvann.

Eller så är det ett slags tecken, man kanske inte ska blotta sig för allmänheten?

Hade en fin födelsedag igår med choklad- och brylépudding, mums. 

Och nu har jag suttit hela eftermiddagen och kvällen och rensat bort en massa bilder

som jag troligtvis kommer sakna nu när de väl är borta. 


Enough said.

 

Fotograf: H.Grahn Modell: Linnéa Rosenqvist




Det är något magiskt med den 16:e januari...

All lycka

Av Hilda Grahn - 13 januari 2012 14:03

Fredag den 13:de och jag slog i huvudet i en takbjälk, såklart. 

Det bultar, men jag har min varma chokladmjölk att trösta mig med. 
Och Julia är tillbaka, det hörs. Men vi gillar dig, lovar.

Jag är förvånad över hur mycket vi har skrattat på denna religionslektionen och även haft endel smarta och intressanta diskussioner. Livet slutar aldrig att överraska.

Jag har börjat att smått räkna ner nu, nej inte till studenten, utan till Paris. 

Och jag kom fram till att det är lite mindre än tre månader kvar nu och som det där kontrollfreaket jag är så har jag redan börjat knåpa på en lista med allt jag ska komma ihåg att fixa tillsdess och allt jag ska ha med mig.

Plus att jag redan bokat en kamera. 


Fick ett sött sms av Julia:

Det var en gång två diarréer som spelade fotboll. Så kom två bajskorvar och frågade om dom fick vara med.
Nej sade de två diarréerna, "vi har så bra flyt just nu".

Askul tyckte julia.. Avgör själva.

Bjuder på en bild med Maja som modell. 


   


Peace out.


 

Av Hilda Grahn - 11 januari 2012 08:56

Sista terminen, någonsin.

Och allt är kaos, allt är som det ska med andra ord. 

Helt normalt att vi ska hinna med att avsluta alla kurserna, varav tre nya för min del, under denna terminen som är kvar.

Ja, det är helt normalt om vi inte hade haft fem veckors praktik mitt i allt också.

Inte ens lärararna vet hur vi ska hinna, eller om vi ens kommer kunna göra det.

Plus att vi ska ha en kurs som vi egentligen uppnåt alla mål i redan. 

Hallå vi sysslar med skapande typ varje dag? Det är liksom en av huvuddelarna i media. 

Ibland förstår man inte hur de som kallas skolverket tänker. 
och så blir jag lite smått sur över att alla lärare alltid ska favoritisera rörlig bild.. 

Kan de inte anpassa sina uppgifter efter alla inriktningar?

Nehe, nu ska jag sluta klaga.

Och börjar vara en duktig elev, yeeey.


Men jag har faktiskt en liten önskan.

Det finns faktiskt en sak jag vill ha, och nu är det ju försent för att be snällt till tomten.

Men det kanske finns andra snälla människor där ute?

Sanna Lunds bok "Photoshop-recept – Moderna effekter för dina bilder"

  




Av Hilda Grahn - 10 januari 2012 09:37

Sitter och pillar på Hasselbladaren, börjar förstå nu.
Sakta men säkert, laddar den med film och fascineras över att bilden är spegelvänd och jättestor.

Ställer in fokus så gott det går och trycker av, det låter ganska högt. Men det låter bra.
Härlig känsla. Men nu får jag testa mig fram och sen, förhoppningsvis, framkalla även bilderna själv. 
Som en riktig fotograf skulle ha gjort för något decennium sedan. 


Förövrigt är jag snart inne på mitt 20:de år..
Det ni.
Känns som om tiden hunnit ikapp mig och sedan sprungit om mig och jag ligger flera hundra meter efter.
Men vad gör det, det brukar lösa sig i slutändan ändå. Hur lite tid man än tycks ha.



Jag längtar till Paris, ja.. Ja det gör jag.
Och jag har inte lagt in några bilder från stor helgen i datorn ännu, eftersom min dator är ganska full och jag vill inte rensa bort något.. Problem. Så ni får en bild ifrån Oslo på mig och min kusin Maja, tagen ifrån operahuset till och med. 
   





Ska aldrig mer säga säga som det är till hon som saknar förmågan att förstå. 

Ovido - Quiz & Flashcards