H.Grahn

Alla inlägg under augusti 2010

Av Hilda Grahn - 31 augusti 2010 19:30

 

Jag är med Malin inne på den nya gallerian: Grand Sammarkand.
Vi lallar runt i affärerna och hamnar till slut inne på Akademibokhandlen och helt plötsligt ser jag något som får mig att känna mig så träffad, en bok om kvinnor som tänker för mycket. Ja, om jag inte är en av dem så vet jag inte om jag tillhör någon kategori alls. Ett slag funderade jag nästan på att köpa den, men den verkade ganska tråkig, haha. Ibland är det inte så kul att veta vad andra tänker och särskilt inte om de handlar om kvinnor som tänker för mycket. Verkar som författarna har fått ont om ämnen att skriva om?

Men det kanske är för att hoppa på oss oskyldiga (känns fel att säga kvinna) tjejer och få oss känna oss träffade?

Move on.
I skolan håller vi på att fixa klassrum, och jag tänkte lägga upp lite för-och efterbilder,  någon dag eller någon dag efter det.
Imorgon ska jag iaf fota min bror på hans fotbollsträning och det kan ni få se imorgon vad som är tanken bakom det.


Peace out / H.Grahn

Av Hilda Grahn - 24 augusti 2010 23:48

          

Till minne av Julia Emanuelsson, du lämnade oss allt för tidigt.

Hoppas du väntar någonstans, det finns så mycket som förblev osagt.


Vi älskar och saknar dig, vår vackra ängel <3



Av Hilda Grahn - 20 augusti 2010 17:51

            

I natt när jag låg och sov vaknade jag av konstiga ljud och det lät som om någon gick runt i huset..
Jag ställde mig upp och tittatde ut genom fönstret och då såg jag fem polisbilar och en ambulans på gatan utanför. Blev rädd och orolig så gick in till mina föräldrar (a) och frågade vad som pågick. Pappa gick ut och frågade (för man hörde polisradion som om de stod och pratade i en megafon), men de sa att det bara var en rutinkoll. Jovisst. Idag på morgen fick man iallafall veta att en 17 årig flicka hittats död, troligtvis mördad. Usch, hemskt. Tänk, hon var lika gammal som jag och hur kan man åka och träffa någon man kommit i kontakt med
 över en dejtingsajt när man är 17 år? Jadu, världen är sjuk.

Tillbaka till skolan, idag fotade vi hela dagen till vårt växjö-projekt. Ni ser bilderna här ovanför, dock är de oredigerade. Men det ska nog bli snyggt och om ni är riktigt smarta kan ni nog förstå meningen med bilderna..

 

Dagens hiss:  humor, folk som skrattar gör mig glad och då skrattar jag och då skrattar ju de med, och då blir ju alla glada. Jag gillar humor.

 

Dagens diss: kärlek, jag hatar när folk säger att man behöver det. Vadå? Ibland klarar man sig bäst ensam och om man är desperat bara för man tror att man behöver det så är det inte äkta?  Säg istället att när man funnit äkta kärlek, då behöver man den personen, annars är man bara kär i kärleken.

 

Nu ska jag hitta på något med mitt liv!

 

 


Av Hilda Grahn - 19 augusti 2010 21:26

                   

Idag var vi i Lund, som jag tror är Sveriges vackraste stad!

Det tog oss tre timmar att åka ner (och tre timmar hem) och sen var vi där i två timmar, inte så nödvändigt, men det var roligt. Jag tror aldrig jag har varit i Lund tidigare, den staden har en blandning av gammalt och nytt och jag älskar alla dessa tegel/trähus och de trånga gränderna mellan husen. Kyrkan (första bilden) såg ut som om den hade brunnit, men den skulle se ut så..
Foto-utställningen var helt okej, endel bilder var mäktiga och väckte känslor som denna här över och andra var mindre bra. Men det beror ju på smak och meningen med bilden.

Det stod förklaringar till bilderna, ah förklaringar som var som gåtor i allafall, men till denna bilden verkade det ha blivit fel för det stod: Thailändska bärplockare "Jakten på skogensguld". Han ser inet så thailänsk ut? Men jag vet inte..
Nej nu ska jag sova.

Godnatt

Av Hilda Grahn - 18 augusti 2010 21:51

Jaha, då ska jag börja blogga nu igen. Men jag har ju faktiskt lovat!
Idag var det min första dag på John Bauer gymnasiet, det ser lovande ut och jag kommer nog få hålla på mycket med det jag gillar. Imorgon åker vi till Lund på foto-mässa.
Nej nu ska jag inte skriva mer om vad som händer, för det kan man ju läsa på facebook..

OCH är det bara jag som brukar sitta och tänka på den gamla goda tiden då det var lunastorm som gällde? Och kamrat, eller vad det hette. Sen blev det Bilddagboken, och den håller ju på att dö ut. Lite synd faktiskt, för är det inte roligare att titta på bilder samtidigt som man läser? eller är det bara jag som fortfarande är i den där åldern: "ingen bok utan bilder!"
hahaha.

Och nu berättade mamma att 70 000 boxar av "tre apor" såldes på systemet förra året.. vart är sverige på väg? Och varför dricker alla så in i helvetes mycket vin?
Egentligen är jag ju inte för det här med att blogga och vill att det ska finnas någon mening med att man gör det så jag ska använda denna bloggen för att visa upp mina bilder och ibland kommer jag nog ställa några konstiga frågor.. who knows.

 

Men nu måste jag sova säger min pappa.

Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards