H.Grahn

Alla inlägg under oktober 2011

Av Hilda Grahn - 30 oktober 2011 13:02

..bara är sådana.


Halloween fest - check.

Bokad resa till Paris - check.

Flyget lyfter kvart över sex, Göteborg, en dag i april. Mer exakt den 11:e. 


 

Myser i älsklings tröja - check


Jag som kände att jag hade så mycket att skriva om, men nu är det helt blankt.
Kanske kan skriva om gårdagen? Med mycket skratt och en massa tokigheter. En bilfärd mitt i natten,
lite för trötta och en massa knasiga kommentarer. Ute och vimsa i ingenstans och när vi inte längre försökte hitta vägen,
då hittade vi den.
Men vad ska jag säga mer?
Att jag satt och tänkte igenom den där konversationen, och kom helt plötsligt på hur fel allt lät.

Hur irriterad jag faktiskt blev och så blir jag smått besviken på mig själv. Varför sa jag inte ifrån?
Jag menar, jag hade haft all rätt till det. Man gör inte så. 

Nehene, men nu är det höstlov och jag känner mig mer stressad än vanligt.
Efter detta höstlovet är det praktik i ca 10 veckor och skolan är ju inte kända för att kunna planera,
så jag får väl ägna detta höstlovet till att försöka räkna ut hur allt ska kunna gå ihop. Suck.


Nej, nu ska jag gå ner och hjälpa pappa med maten, *duktig*.

Falukorv, blääääää.


 peace out.

Av Hilda Grahn - 26 oktober 2011 18:48

hur man hanterar sanningen?


Nu ska jag diska. 

Nu har jag diskat.

Och nu ska jag iväg på dans. 
Och nu har jag varit och dansat.

yeeey, intressant.

Nej inte ett dugg.

Men vad ska man göra då?
När min pojkvän vägrar att lägga sig bredvid mig i sängen och hellre sitter och lyssnar på engelsk radio..
Jag får väl nöja mig med min kopp varm choklad, eller slita i honom tills han ger upp?


Hösten är här på allvar och jag vet inte om jag riktigt är redo för det ännu.
Psykiskt. 
Kan vi inte bara spola förbi allt det där regniga och hoppa direkt till snön?
Jag vill höra det knarrande ljudet under fötterna, bländas av det vita snötäcket
och se vintersolen gå upp och ner.
Och sen har vi jul, åh jag längtar.

Jag älskar känslan och jag vet att innerst inne kommer jag nog alltid vara en vinterflicka.

Men visst finns det de stunder då man kan svära över kylan och längta tills sommarsolen kommer tillbaka och värmer huden.
   


Jag har blivit sämre på att lägga upp mina bilder. Kanske för att det finns för många?
Här får ni två ifrån en promenad med kärleken.





Peace out  

 


Av Hilda Grahn - 25 oktober 2011 21:53

lite närmre, lite stadigare.
Lite modigare.



Om dig ska jag berätta.
För mina vänner, mina barn och barnbarn.

Alla goda minnen, alla skratt, alla tårar och alla underbara stunder.

Om dig så som jag alltid kommer minnas just dig, genom mig lever du vidare.


 



   



 Jag drömde en dröm inatt, eller man kanske kan kalla det att jag tog en återblick in i mitt minne.
Från då när vi satt i gräset. Du satt lutad mot kravalstaketet och jag låg med huvudet i ditt knä. Du drog dina fingrar genom mitt hår, vi skrattade och var förväntansfulla på det som skulle hände på scenen 20 meter framför oss. Det var sommar och det innebar frihet. 
Jag har lärt mig vad kärlek innebär, det innebär just det där. 


Peace out 




Av Hilda Grahn - 23 oktober 2011 21:00

..kör vidare, kör vidare. 
Allt som vi gjort här, allt som vi sagt här, allt som vi trott här, 
försvinner aldrig.


 



   bild från

http://www.turistdestinationer.se/2011/04/hotell-i-paris



Nu är rummet reserverat och vi är ett steg närmre Paris, modets stad.
Jag har något att se fram emot, men lite långt bort är det ännu. Men den dagen kommer, den med.
En lugn helg hemma, eller bortsett från min och tokans resa till Ullared igår som reulterade med att man blev

ganska mycket fattigare. Äsch, jag lever idag och orkar inte bekymra mig för morgondagen.

 Fin kväll med min älskade och familj, middag idag hos farmor min och sen har jag städat och satt upp nya fina väggklockan, ett inköp från ullared. 

Ikväll kommer jag somna med ett leende på läpparna, men det kommer fattas något. 
Ett par armar, runt min kropp. Lugna, djupa andetag. Ett bröst att vila huvudet emot och en massa varma pussar.

Men imorgon är jag ledig och då får jag ägna någon timma åt att sitta på en buss, yey. 


peace out 

Av Hilda Grahn - 19 oktober 2011 10:52

fast ne.


Fotograf: H.Grahn

 




Springa,springa.. tills värken är outhärdlig.

Av Hilda Grahn - 18 oktober 2011 19:17

en annan slags vision.
Så mycket djupare.  


Det finns planer om en Parisresa i mitten av april,
som jag önskar blir av. För det är något som jag verkligen känner skulle behövas.

Gå runt i en okänd stad, på gator som jag aldrig sett med min kära mamma vid min sida.
Ha roliga stunder och upptäcka en annan del av världen med min kusin, som jag alltid kommer att se som mina andra syster. 
Möta våren i satden Paris med min mamma, moster och Maja. Det kunde inte bli annat än bra.
 

   

Sommar & snaps i äggkoppar.


Idag när jag tänkte på dig så log jag, ett stort leende. 


peace out. 




Av Hilda Grahn - 13 oktober 2011 14:29

utan av sina minnen.


Många minnen de här dagarna, tittat igenom de mesta av mina bilder på min externa hårddisk, hittat en massa gamla minnen och så slog det mig..
Man lär sig inte utav sina misstag, nej.. utan man lär sig av att man minns när man står inför samma val igen att förra gången gjorde man fel val och därför har man då möjlighet att göra rätt val. 

Så nu har jag börjat skriva, resultatet får bli som det blir. Det blir i alla fall ett resultat.

Men nu ska jag fortsätta har ungefär 2000 bilder kvar...





 

 Du är fin.



Peace out. 




Av Hilda Grahn - 10 oktober 2011 15:07

och lite till. 

Snart  kommer en fin vän och hämtar mig och då ska jag se samma fyra mil igen. 
Hem.
 
Någon dag vill jag åka fyra mil åt ett annat håll, en annan väg.
Kanske de fyra milen kunde bli fler och fler..  men jag konstaterade nyss att det finns inget längre än mil. Jag ville avancera, men vårt svenska språk är för begränsat för det. 

Så imorgon åker jag samma fyra mil och lite till, men istället för att åka sammanlagt åtta mil så åker jag istället bara några tusentals meter, som blir till kilometer, och hamnar hos han som jag faktiskt älskar. Eller ah, han som jag älskar.
Denna veckan är nog ganska lik de andra veckorna, samma mil iallafall och lite till


Fotografer: Anna Olofsson & Jennifer Eklund

 


Ovido - Quiz & Flashcards