H.Grahn

Alla inlägg under september 2011

Av Hilda Grahn - 28 september 2011 11:47

när man delar är man två. 
Å vi kan, hjälpa varann. 
Ja tillsammans står vi här, 
ser vart alla vindar bär, 
å vår tro bara växer sej stark.


                     
Om du ringer, hem till mej, 
mitt i natten, de e okej. 
för du vet, jag finns här för dej. 
Vindar vänder men du å jag, 
vi ska va vänner natt å dag, 
å vi vet, vi vet var vi står. 


För vi är vänner... Vi är friends.

Åh gud, minnen.. 
Hur jag kom fram till dessa minnerna är de två snyggingarna ovanförs fel.
Det är inte ofta vi sätter oss ner och bara pratar, med en varm kopp kaffe, men varje gång när vi väl gör det påminns jag om varför det är just ni som är några utan mina allra bästa vänner. Varför jag hållt fast vid er ända sen jag lärde mig gå.

 Vännskap är något av det finaste som finns.
 Vi har gått igenom något av det svåraste som finns tillsammans, men vi hade varanndra och det visste vi. Och nu vet jag, att jag aldrig hade klarat det utan er.

Ingen behöver många, men alla behöver någon.



peace out 

Av Hilda Grahn - 26 september 2011 20:18

..since you came along, 

and before you I had nowhere to run to. 
Nothing to hold on to.



 

Jag älskar din närvaro.
Din koncentrerade min när du siitter här bredvid, 
hur du rynkar på näsan när du läser. 
Och hur du alltid får mig att bli varm inombords,
känna den där känslan som är obesrkivlig.
Hur arg du kan göra mig, förbannad. 

Men man om man älskar någon så gör man det på alla sätt. 
Och jag älskar allt, varje minut. 
 



Av Hilda Grahn - 21 september 2011 11:37

..inte alltid är så verklig.


Har du vandrat dom tomma stegen utmed orons kanaler?
Har du kastat några stenar i djupet och sett dom singla ner i spiraler?
Jag har varit i helvetet och vänt och jag tror en del av mig blev kvar där.
Du känner skulden och skammen, fast du aldrig satt bakom ratten.


       
Åter igen bilder från Alicanté. 

Idag är jag trött, och ja, jag får skylla mig själv för det. 

Morgonen när alla satt med rufsigt hår, eller okej.. det var mest jag som stod för ruffset i håret, trött och hungrig. Köpa räkmacka, den godaste på länge, fattades bara en kopp te..

Förstår egentligen inte vad jag gör här idag, eller jo.. Fick en tydlig hint av TB när jag kom innan för dörren på morgonkvisten. Han sa: När man har fem kryss så skickar jag vidare till CSN.
Jag gjorde alltså ett bra med att asa mig hit idag...
Men nu ska jag jobba lite kanske, he.



Peace out.
 




Av Hilda Grahn - 15 september 2011 13:17

men jag lovar att vi möts igen,  för jorden är rund. 



Jag vägrar acceptera de hon sa, ja jag vägrar att förstå. 
Jag vägrar att tro att det ordnar sig en dag. 
Hon kommer inte tillbaks. 




 

Idag blev det en gammal bild.
Jag skakar lite fortfarande, ryser till ibland när jag tänker på vad som kunde hänt.
Man inser nog inte riktigt hur svårt det är förrens man är i den där jävla situationen. 
Hur jävla läskigt det är när man inte har kontrollen över sitt egna öde, hur hårt man än trycker på den där jävla bromsen. Hur lätt det hade kunnat gå åt helvete. 
Efter ett, två, tre andetag släppte det, pappas lugna röst fick mig att förstå att allt var bra. Ja, jag hade klarat det. 
Nu har jag iallafall lärt mig min läxa, och jag är glad idag. 




Peace out.



Av Hilda Grahn - 13 september 2011 08:50

men jag kunde inte hålla med dig.
För vem kan glömma att stjärnorna någon gång blir stenar?







    Den natten, exakt ett år senare. Ett ljus för dig. 
Det brann och tankarna var många. Tänk vad ett ljus kan göra. Andas lugnt och tyst med ett leende på läpparna. Fast jag saknar dig och det kommer jag alltid göra. Saknaden är inte lika lätt att dölja. 




Jag kan fortfarande, det trodde jag faktiskt inte.
Men jag bevisade nyss detta för mig själv när jag hjälpte Emeli med hennes läxa, galet. 
Om en stund, efter en promenad bland regndroppar på stan med en helt underbart galen människa, ska jag sätta mig på bussen hem.


Peace out.


 





Av Hilda Grahn - 8 september 2011 22:38

I mitt sagoland. 


Spanien, inte mitt sagoland.

     

Varit rektigt produktiv idag, jajemen.

Musik i öronen, fyller mina tankar men jag lyckades ändå koncentrera mig idag.

Idag tog jag helg och planen är den att jag och min kära kusin ska titta på SATC, äta massa onyttiga saker och bara ha det allmänt trevligt. 
Men denna gången ska vi ta det lugnt, ja.  
Fast roligt var det, lite sådär spontant. 

Ibland behöver man sådana kvällar, de där skratten och bara vara knasig.


Men jag kan inte hjälpa det, längtar efter att få ta steget. För detta tär. Ja, det tär på mig.
Äter av min kraft, min lust och mitt humör. Alltid samma sak, aldrig något rätt. Bara fel.
 

Peace out.

Av Hilda Grahn - 7 september 2011 10:43

A statue stands in a shaded place, an angel girl with an upturned face.
A name is written on a polished rock, a broken heart that the world forgot.  
 

   

Ett virrvarr av bilder. Jag blir snurrig, orkar inte tänka. 

Det är för mycket, för mycket på en och samma gång.

Fly, men jag vet att jag måste ta itu med det någon gång.

Ah någon gång är ett senare problem. 

Igår blev det lite spontanshopping med mina kära föräldrar, 

ett par riktiga, eller ordentliga som pappa sa, vinterskor och en vinterjacka.

Jag är nöjd och nu kan det bli vinter. 
Ja, det skulle inte göra mig något om det skulle börja singla ner stora vita flingor från himlen just nu utanför fönstret.

Men just nu längtar jag mest efter att denna långa skoldagen ska ta slut, åka hem till älskling, lägga sig under ett stort täcke med varm oboy.


Nej, nu ska jag ta tag i mitt virrvarr och försöka få ut något vettigt av det.


Peace out. 

Av Hilda Grahn - 6 september 2011 12:56

..bara valt en annan väg.

Bilder från i sommras när vindarna var varma, solen sken och Gotland lika fint som alltid.

Lummelunda Grottan




     Påväg. Över havet.          På en cykeltur runt omkring i Visby & Botaniskaträdgården.   Max ger fingret åt Linné.   På vandring i Visby.   Lummelunda Grottan          Äventyrsgolf på Kneippbyn              Högklint          

detta var dock inte alla bilder, bilder har lyckats försvinna någonsatans in i systemet. Blir så trött.

En underbar resa till en underbar ö med en underbar människa.

peace out.


Ovido - Quiz & Flashcards