H.Grahn

Alla inlägg under oktober 2010

Av Hilda Grahn - 31 oktober 2010 19:07

 

 Hon gjorde det idag igen, som så många gånger innan.

När jag som mest behövde det så tog hon det självklart att hon skulle vara vid min sida tills jag kunde ta egna steg.

Och det är därför jag älskar henne.

Som så många gånger innan höjde vi musiken och bara sjöng,
för hon vet och jag vet att vi förstår varandra utan att slösa på ord.

Hon vet precis vad hon ska göra för att få mig på de där humöret som har lämnat mig för en stund, för någon sekund.

Du får aldrig försvinna, för då finns det ingen som kan dra ner på jorden igen.



Det finns mycket jag ångrar men ingenting jag vill ha ogjort.

/H.Grahn


Av Hilda Grahn - 24 oktober 2010 18:45

    


Jag drömde en dröm i natt, en såndär fin dröm.
Den handlade om dig, jag tyckte om den för det är så länge sen jag såg dig nu..

Även om det är omöjligt att du skulle kunna vara så nära mig, så var den så verklig.

Det kändes som om du verkligen var där med mig,

bredvid mig, skrattandes med mig.

Det är precis så jag vill minnas dig,

och även om du inte längre finns i denna värld,

så vet jag att du finns i mina drömmar.


En skitsak växte till något stort,
och vi bråkade om saker ingen av oss förstod.

Jag hatar henne


Peace out / H.Grahn

Av Hilda Grahn - 21 oktober 2010 14:02

 

2byoung är vårat UF och än så länge är de i första stadiet,

men ni kan gå in och läsa vad vi tycker och ni kan även ställa frågor till "Fråga Julia" eller "Fråga Dennis".

Så ska vi så snart som möjligt komma ut med våran "riktiga hemsida".


Idag när jag vaknade var det första jag såg att vårat garagetak var vitt och det brukar det inte vara.. efter en stund slog det mig att det var snö!

Här är lite härliga vinterbilder :

     


Every step I take,

Every move I make.


Peace out /H.Grahn


Av Hilda Grahn - 18 oktober 2010 19:33

Idag låg jag och sjöng för Theo i mammas&pappas säng för att han skulle somna, men det slutade med att båda somnade och sen vaknade jag av att han försökte nypa mig i näsan. Så söt.

  Just nu sitter jag och lyssnar på musik, fast jag borde räkna matte, blir lite sådär nostalgisk. Gammal musik väcker gamla minnen och det är nästan så man blir sugen på att damma av gitarren, ne nu ljög jag.. den är inte alls dammig!

men nu ska jag inte skriva om sånt där som ingen bryr sig om.. haha.


Hon som bodde en bit bort på gatan.

Hon som skrattade så att tårarna rann ner för hennes kinder.

Hon som alltid sa de där komentarerna som alla andra skrattade åt, även hon.

Hon som alltid var så snäll mot allt och alla och som alltid skyddade hon som ville bråka med allt och alla.

Hon som man alltid stått nära, hon som man brukade kalla för "syster".
Hon som man sprang barfota i det blöta gräset med och i en blommig sommarklänning i den allt för kalla luften.
Hon som man låg och tittade på stjärnorna mad, i en kall snödriva en kall vinterkväll.

Hon som man låg och tittade på fullfrys med tills klockan blev alldeles för mycket.

Dem som man gjorde allt det där galna med, allt det där man aldrig glömmer.
Det som kallas minnen.


Dagens låt:



Av Hilda Grahn - 14 oktober 2010 21:10

         

"Vi kommer aldrig bli som dom."


Jag älskar nog hösten.

Men det skulle vara kul att ha någon att fotografera, så om någon känner att den skulle vilja ställa upp på att kanske vara utomhus en dag och ta lite porträtt/höstbilder så säg till!
Nej, nu ska jag gå och packa ner hela mitt liv i enväska..

Wish me goodluck!


/H.Grahn

Av Hilda Grahn - 7 oktober 2010 18:53

   

Life ain't always what it seem to be.
In the future, can't wait to see if you open up the gates for me.
I would give anything to hear half your breath .
I know you still living your life, after death.

Every step I take, every move I make.
Every single day, every time I pray.
I'll be missing you.
Thinkin of the days, when you went away.
What a life to take, what a bond to break.

I know you’re in heaven smilin down.
Til the day we meet again, in my heart is where I'll keep you friend.
Memories give me the strength I need to proceed,
strength I need to believe.
Wish I could turn back the hands of time.
I still can't believe you're gone.
Every day that passes is a day that I get closer
to seeing you again.

Imorgon ska jag till frisören, och HON ska klippa mig.
Ska även lägga i några slingor i håret.

På kvällen blir det barnkalas hos min lilla kusin.

På lördag blir det artonårsfest för Sophie :D <3

/H.Grahn

Av Hilda Grahn - 5 oktober 2010 21:46

         

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret."

I söndags åkte jag, Elin, pappa & mamma ut i svampskogen, ja jag kan ju inte säga vart vi åkte för sånt där är ju så himla viktigt att hålla hemligt.

Men jag är inte sååå förtjust i att plocka svamp så jag tog kort istället, tycker det blev rätt bra.. vad tkr ni?
Det var ju ganska mörkt i skogen så jag fick ha lång slutartid och hög iso, men bilderna fick rätt bra skärpa iaf.

Idag var jag på stan i storstaden Växjö med Sophie och köpte mig skor, som jag ska få i julklapp, och jeans och en långärmad t-shirt. Nöjd.

Men jag tror inte på att jag kommer kunna hålla mig till jul, återstår att se..

Imorgon blir det aerobics, måste ju ha användning för mina nya träningsskor haha.


Peace out / H..Grahn


Av Hilda Grahn - 2 oktober 2010 00:04

       

ibland är det svårare att förstå än vad man tror och ibland kommer man på sig själv med att ignorera tankarna som man fortfarande inte tänkt.

Välkommen Hösten.

Eller, ja jag skulle faktiskt hellre vilja ha riktig vinter nu.

Med skidåkning och ljusmys och hela stämningen som kommer helt automatiskt.

Men hösten är fin, med färger och små varma solstrålar som tittar fram då och då, dock inte så ofta som jag skulle vilja.. man kan inte få allt här i världen.

Jag har börjat räkna dagarna nu och det är exakt:

82 dagar

23 timmar

52 minuter

27 sekunder

till Julafton.

Ja, jag kanske överdriver lite men något måste man ju se framemot och när jag, Jennifer, Jenny och Anna ska våga oss upp i backarna, haha herre gud.

Men som jag har sagt innan ska inte denna bloggen handla om vad som händer om dagarna, OM inget jätteintressant händer..

Och just nu händer inget intressant alls..

Jo, förresten! Jag ska nog in i Växjö och demonstrera imorgon (eller vad man ska kalla det) mot SD. Jah, jag är emot dem. Mer om de lär ni få höra här på bloggen.

Men nu måste jag sova faktiskt, ska orka övningsköra imorgon,

wish me goodluck!


Peace out / H.Grahn





Ovido - Quiz & Flashcards