H.Grahn

Alla inlägg under april 2011

Av Hilda Grahn - 28 april 2011 10:39


Ändrar lite.

Behöver lite förändringar, även om det bara är det där lilla.

Bara att ändra typsnitt för ett inlägg känns bra idag.

Idag är nog inte som alla andra dagar.

Jag vaknade inte med känslan av att vilja somna om,

men ändå ville jag ligga kvar och känna hud mot hud.

När jag gick utanför dörren blev jag inte skitsur för att det var en aning för kallt idag,

men ändå så ångrade jag mitt klädval.

Jag ska inte skriva att när jag kommer hem ska jag ta på mig löparskorna,

höja musiken i min ipod och sen bara springa. Nej, det ska jag inte skriva.

För då vet både jag och du att det aldrig kommer hända, inte idag eller imorgon.

Tillbaka till ändringar.

Jag vill göra något mer, jag är lite sådär trött på vardagen.

Som min mentor så fint kallade de "skoltrött".

Ja, jag kanske helt enkelt är "skoltrött".


Peace out.

 



Av Hilda Grahn - 26 april 2011 08:52

   Det kallas himlen och jag, jag har aldrig varit där.

Men när jag ser på alla stjärnor över himlen,så önskar jag att du var här.

Nu går du i en annan värld och jag kan bara säga; kom tillbaks.


Vi var så unga och vi kunde inte säga stopp.

Fast vår värld föll som ett korthus.

Och vi fick aldrig säga hur vi älskade varandra,

som bara vänner gör och nu går du i en annan värld.

Jag tror den kallas himlen..

och jag har aldrig varit där.

Men när jag ser på alla stjärnor över himlen

så önskar jag att du var här.

Kom tillbaks.

  

       

    


Vissa dagar..

De där dagarna.

Känns som det finns en skugga,

i varje leende och skratt.

Som om du är med oss när vi minns tillbaka.

Men vissa dagar, är det där för svårt för att kunna ta in.


Av Hilda Grahn - 17 april 2011 19:41


Nu sitter den där.

Efter bara tio minuter utav hårt pressande av Néa's hand,

förvirrat prat om ingenting och Néa's nervösa blick (som gjorde mig en aning mer nervös) så var det klart.

Inte så farligt som jag trodde.

Lycka, på hög nivå.

     

Övrigt i helgen så har det firats med kalas för min älskade syster som blev 25 den 14 april.

Det firades med smörgåstårta, mums.

och Theo, han var lika söt som vanligt.

 

På kvällen blev det en rådjursrunda med målet "Godishuset",

jag och Max lyckades plocka ihop godis som kommer räcka i flera veckor.

Godis är gott.

När vi vaknade idag lös solen och allt var sådär, jätte bra.

   

Nu är det påsklov.

& jag, jag ska bara njuta!


Av Hilda Grahn - 15 april 2011 10:45

Sommarkänsla.

Gotland.

En holga.

Solbrända ben.

  Idag är jag lite nervös.

Idag är jag lite irriterad.

Idag har jag inte lust med skolarbete överhuvudtaget,

och dessutom så behöver jag inte egentligen.

Orättvisst.

Igår fyllde min älskade syster 25 & imorgon blir det kalas.

Snart har jag varit på fyra kalas på en och samma vecka, mums.


Det är lätt att hålla käften & svårare att säga som det är.  

 det är svårt att erkänna att man egentligen inte har glömt och fortfarande ligger vaken med tankarna.

Av Hilda Grahn - 12 april 2011 09:14


Jag är helt slut i huvudet, får inte fram några tankar,

inga ord.

Kan knappt skriva detta, suddar ut och skriver om.

Tänker i flera minuter på stavning och så glömmer jag bort vad jag ska skriva..

Suck.

Huvudet är flera kilometer bort, någon helt annanstans.

Förvirrad av alla vårkänslor som kom på en och samma gång,

förvirrad av längtan till sommaren.

Skjuter undan allt annat som inte är lika bra, som inte finns med i min fantasivärld.

  

Förortsbarn blir aldrig som dom från stan.

Aldrig.

 

 

Av Hilda Grahn - 5 april 2011 22:55

   kommer jag någonsin komma här ifrån?

No words can fill this empty space.

Av Hilda Grahn - 4 april 2011 10:53


Engelska, suck.

Har gjort tillval nu till trean, ska ha 300p till (sammanlagt 400),

slutade med att jag nu har 550 poäng tillvalda.

Fick se betygen i alla avslutade kurser också,

alltid lika uppmuntrande. Faktiskt.

Sen ska jag äntligen klippa & färga, har ju bara väntat sen i augusti...

 

It's hard to forget someone that you know you'll always remember.

Ovido - Quiz & Flashcards