H.Grahn

Alla inlägg under december 2011

Av Hilda Grahn - 18 december 2011 10:07

don't ask. 

Hatar att så här innan jul ska alla tvkanaler visa alla bra filmer på en och samma gång,

typiskt.
Marken är vit men jag känner ingen julstämmning,

fastän rummet är fullt av små tomtar och klappar under sängen.


Igår träffade jag mina fina flickor, de där som man inte träffar allt för ofta nu för tiden.

Fast när man väl gör det så inser man hur mycket man saknar dem. 
Det pratas ofta minnen, såna där som man kan skratta åt igen o igen o igen.

Ibland har man glömt och blir påmind, det behövs.


Och där var en utav mina gitarrer såld.

Min yamaha.

Fastän jag inte använt den på år och dagar och jag till och med bytt ut den mot en finare,

så kommer jag nog sakna den liiiiiite.


Bjuder på en gammal bild från Gotlands färjan.   


Det där får aldrig hända igen.
Tänker på dig varje dag som går,
och frågorna är fortfarande lika många och obesvarade.  


 


Av Hilda Grahn - 9 december 2011 23:38

beautiful world.


En såndär dröm som jag lägger undan bara för att jag inte vill krossa den.

Bara för att jag vet att det kanske inte kan bli så.

Bara för att allt kostar pengar.

Även drömmar.


Om man ska ha råd måste man välja en dröm.. 
Men tänk om man har flera? Och alla bara råka kosta en hel del..

Man blir inte lycklig av pengar, jag vet.. 
Men hur kommer de sig då att allt kostar? Ah förutom kärlek och vännskap, allt sånt där. 

Mina drömmar är inte ouppnåeliga, men det är en lång väg dit som kantas med många uppoffringar. 

Alla säger att de vill tillbaka till skolan, de var så mycket bättre och enklare.. slappare. 

Men här sitter jag och längtar tills det tar slut så jag kan börja jobba, tjäna pengar.

Spara pengar. 
Så jag i alla fall kan ha pengarna till att välja om jag vill leva mina drömmar eller inte. 
Så det ändå känns som ett val som jag gör, än som ett val min ekonomi gör åt mig.

 Eller ska man helt enkelt fråga någon ifall man kan möjligtvis få låna 34.950 kr?
Imorgon ska jag gå och köpa mig min första trisslott, någonsin.  


Här kommer fler bilder från Göttlabourg.


       
fotograf: H.Grahn
 

Peace out. 

Av Hilda Grahn - 6 december 2011 21:34

..men vissa borde lära sig hur man gör.


Vardagen rullar på och nu är kung vinter här, som de säger i "Trolltider".

Idag fotade jag kläder åt Galvin Green, vardagsmat? 

För övrig blev jag och Mallan lite sugna på att gå "Livslinjen" i Gamleby, lät lagom flummigt för oss.

Nej nu ska jag inte prata om mitt liv, bara det noga utvalda.

Borde lägga upp fler bilder, men det tar tid att redigera.. och med denna datorn blir jag aldrig 100 % nöjd. 

En ny dator borde hamna näst högst upp, efter kameran, på "saker-som-jag-borde-och-vill-köpa-när-jag-har-pengar-listan".

Men det är dyrt, förbannat dyrt. Men den dagen kommer, den också.

Så länge får ni ett urval av bilderna från när jag och Älsklingen var i Göteborg,

anledningen är en hemlighet tills vidare. 


One day in Göttlaborg.

Ett stycke mysig stad.

     
Fotograf: H.Grahn



Peace out

Ovido - Quiz & Flashcards