H.Grahn

Alla inlägg under februari 2012

Av Hilda Grahn - 24 februari 2012 17:18

Ord.


Nu ska jag vara duktig, det måste flöda. 
Senare traskar jag två kvater bort, till barndomsvän.
Där finns två andra fina vänner, ikväll ska vi sncka all den där skiten som har samlats i en stor jävla skithög.


 
Egoboost, så jävla snygg är jag.   


Av Hilda Grahn - 23 februari 2012 17:59

If I had just one question to be answerd, I know what I would ask.



Idag lös solen på min hud,
idag kvittrade fåglarna.
Idag försvann det mesta av snön, för att förhoppningsvis inte återvända på ett tag.  
Inte förens om sisodär åtta,nio månader. 
Solen höjde mitt humör till skyarna och gav mig insperation.
Jag vill ha en studio.. man kanske skulle gör om sitt rum? Kasta ut alla möbler och bygga upp och måla vitt..
För vem behöver en säng?



Vad gör man när man saknar en modell?
     
Fotograf, "modell" och redigering: H.Grahn



Av Hilda Grahn - 21 februari 2012 19:23

"Finns det liv så är det aldrig försent."


 
 


Av Hilda Grahn - 16 februari 2012 18:48

På den senaste tiden har jag varit inne i ett skrivflow
Dock inte här. Utan i något som kommer (förhoppningsvis) resultera i ett grymt betyg, 

och kanske några sålda böcker, kanske till och med får titulera mig själv som: författare.

Ännu grymmare. 

Ännu en dag framför brasan, love it.

Ibland brukar jag blunda, känna att det bränner i ansiktet och hur värmen sprider sig i hela kroppen och låtsas att jag sitter i en solstol på verandan en junimorgon. 

Men för att göra nytta av allt det vita vi har runt omkring oss för tillfället så tog jag mig ut med kameran i högsta hugg.

Detta resulterade i en massa bilder och photoshop mixtrande.

Som vanligt, om ni undrar något om hur jag gjort eller liknande: Fråga!

Enjoy!


                   

Fotograf: H.Grahn


När jag gick där i min egna lilla värld, i djup snö på vår egna trädgård så förvann plötsligt hela min stövel. 
"Shit, det har verkligen snöat."
 




Av Hilda Grahn - 15 februari 2012 20:22

Allt vi sa då kommer aldrig bli osagt, men det kommer heller aldrig bli sagt igen.


Myser runt i älsklingens tröja efter en dag med jobb och pluggande.
Sitter framför en av våra fem kakelugnar och skriver naturkunskap,

sitter mot elementet på golvet framför tvn och mixtrar lite med bilder.
Ja, jag sitter på golvet för mina kära föräldrar har beslutat sig för att flytta ned soffan till tvrum nr 2. Suck.

Jag som tycker det är så mysigt här uppe, kommer alltid vara tvrum nr 1. 

Igår hämtade jag balklänningen, mumah. 


Här är bilderna, hade inga bilder att mixtra med så jag tog några just för studen. Inte så kreativa. 
I denna bilden har jag mixtrat med LAB-färgerna.



I dessa två bilder har jag använt Holga-effekten.   
   

Om ni vill veta hur man gör så får ni gärna fråga!

Jag vet, jag borde uppskatta allt lite mer. Ganska mycket mer.


Av Hilda Grahn - 7 februari 2012 17:37

Jag känner en doft som jag känner igen så väl och blir plötsligt ett snäpp gladare. 
Vänder mig, men det är ingen där. Han är inte här. Jag inser att det är jag, min kudde, min tröja. Hela mitt rum.

När man är så pass inne i sin egna värld så man verkligen inbillar sig något, jag trodde verkligen han skulle stå där när jag vände mig om och tittade.


En klump i magen, måste ta tag i det där som kallas projektarbete. 

Usch.

Så nu ska jag beställa gardiner, lakan, baka nutella -& bananpaj med smördeg och plugga.
Allt på samma gång.


Lekte lite i ps innan med min nya bok som hjälp.
Photoshop - recept  av Sanna Lund
Här har jag provat Holga- & instagrameffekter. 


     
Min lilla Theo har även fyllt 2, Grattis <3 

Av Hilda Grahn - 2 februari 2012 19:42

You hold my head when I throw up and I hold your hand when you weep.

Talk about life and we'll talk about death.

And we dance in the living room, dance on the sidewalks.

You call me up in the evenings and tell me what they did this time.
No matter what, I'm by your side. 

And you laugh at my jokes and I laugh at your jokes.

Cause that's what best freinds do. 


Hello Saferide - My best friend


Älskar låten. Det påminner mig om alla de där stunderna med den där speciella.

Orden stämmer in i minsta detalj och jag ler åt minnerna. 
Jag filar på den där idén om en "ren" fotoblogg, jag vet inte hur jag skulle kunna göra det intressant..

Men något kommer jag nog på.


En gång i tiden var man ju faktiskt riktigt söt..
Dock är bilderna tagna på orginal med min mobil, så suddigt blir de.

Hittar ni mig? 

       

Ah på sista bilden är man ju lite längre, lite större. 
Just bara för att jag saknar det ibland, alltså er.  



Ovido - Quiz & Flashcards