H.Grahn

Alla inlägg under september 2010

Av Hilda Grahn - 30 september 2010 18:56

 

  

någon som kysser mig ömt och brutalt, sover sked och håller hårt både morgon och kväll.
Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar.Och om dom bara gav oss chansen. Och vi som väntar på något gott vi väntar alltid för länge jag vet,
men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö.
Och vem vill leva så?

Theo är sjukt söt.
Idag började vi med att planera våran webbredaktion, jag tror detta kommer bli sjukt kul.
Och en bra erfarenhet.
Så alla måste läsa våran webbtidning när den väl släpps! och det kommer ni
givetvis få reda på både här och på andra ställen när den gör det!
Jag vet inte hur mycket jag kan avslöja om den ännu så det är bäst att jag inte säger någonting.
Ni får som sagt se senare.
Jag kom på innan att det bara är 3 månader kvar till Julafton!
Herregud, var det inte jul nyss? Eller känns det bara som det?
Man måste ju börja köpa julklappar, men en är redan avklarad.
Men det kan jag ju inte avslöja här, heh
Det får bli en heldag med julklappsinköp, med Emeli kanske? :)
Och det är bara 3 månader och 16 dagar kvar till min födelsedag,
usch nu blev jag stressad så nu ska jag tänka på något annat.
Kanske gå ner och hämta en kopp te?
Idol idag igen och jag vet inet riktigt om jag gillar kval-systemet, har det varit såhär alla andra år också?
Jag gillade henne, Elin. Hon var min stil och det var bra att han Jonathan åkte ut.
Fattar inte ens vad han hade där att göra? Seriöst, han kunde ju inte sjunga ,inte för att jag är bättre
men så har jag ju inte sökt till idol heller!
Nej nu ska jag vela mellan att ta på mig jogginskorna och gå en sväng
eller
bara gå ner till köket och göra en kopp te.

Peace out
/ H.Grahn

 

Av Hilda Grahn - 28 september 2010 18:48

   

Jaha då var det ett år sen och dags igen, kräftskiva.

Jag äter inte kräftor men det bästa är ju stämningen och gemenskapen, så jag får väl säga att det är för den skull jag är med.

Den ena kräftskiva är aldrig den andra lik och det ska bli kul att se hur det slutar nästa år, ha ha.

Jag har också en fotouppgift "miljö".

Förklaring: Har ni sett sånadär bilder som är tagna typ i Polen?
På äldre människor som gör något, typ diskar, och deras ansikten berättar något. 

Varje rynka har sin egen historia.

Så därför valde jag mormor och jag tycker det blev rätt bra, vad tycker ni?

     

Imorgon funderar jag på att åka till min lilla Gottfrid, rymma.

Ja, det ska jag nog göra.


och de som säger att tiden läker alla sår, de ljuger.

/Hilda

Ps. Jag köpte träningsskor idag, nu är det på allvar. Ds

Av Hilda Grahn - 17 september 2010 21:43

   

Vi ses i Nangijala <3

Jag har så svårt att förstå att jag

aldrig mer kommer att få höra din röst,

aldrig mer få höra ditt skratt,

aldrig mer få hålla din hand.

Jag vet att jag kommer fortsätta växa,

fast du förblir 16 år.


This is for you.

I wish I could see you agian, but I know that I can't.

I keep asking why, noone will ever answer.

The day you sliped away,

was the day I found it wont be the same.

I miss you.

I should never had walked away.

I'm sorry.

I try to hold on, but it's not enough  to make it all okey.

All I can do is try.

/H.Grahn


Av Hilda Grahn - 6 september 2010 21:27

    

Just a summer dream...

 

Jag älskar min kamera, min kamera är en del av mig.

Nu längtar jag bara efter att utöka den, lite nya objektiv, ett stativ och lite mer.
Känns bra att ha något att fokusera på just nu och så ska jag komma igång med träningen denna veckan också, såhär ser det ut:
onsdagar: aerobics med min syster

torsdagar: Box n' kick med flicksen

Och jag ser fram emot detta.

Nej, egentligen får jag inte sitta här.. Jag borde plugga matte eller planera mina framtida körlektioner, usch.
Imorgon har jag iaf inbokat en körlektion med pappa, det är inte illa.

Tyvärr har jag inte så mycket intressant att säga idag,

så nu ska jag sova, Godnatt.


Peace out / Hilda



Av Hilda Grahn - 2 september 2010 20:56

         

Old enough to look back and laugh at my mistakes,

young enough to look at the future and like what I see. 


Så här såg det alltså ut när vi var igång och målade, men nu är det klart. Eller nej, vi ska ha upp lister och bilder.

Men nu till en annan sak som gjorde mig rätt arg och upprörd.
Idag efter skolan när jag, Anna, Jennifer och Jenny var på stan och skulle fixa en foto-uppgift så såg jag en kille ta upp en såndär gammal digitalkamera och han riktade den rakt emot mig och gömde den lite sådär under armen, som om han trodde att jag inte skulle se den eller HÖRA den. När jag insåg att han just tagit en "smygbild" av mig sa jag högt till de andra: vafan han tog kort på oss!

Då skyndade han iväg och lotsades som ingenting, är jag löjlig som tycker att sånt är irriterande och lite otäckt? Jag menar vad f*n ska han med den bilden till? Och han var ju inte tjugo år precis heller, minst trettio.. usch.

Och nu till alla er som kommer undra vart jag kommer hålla hus hela höstterminen så kommer jag nog sitta hemma med näsan i min mattebok. Jag kommer inte ha något liv alls. I december väntar tre stycken nationella matte-prov, JIPPIE! eh nej.

Men idag har jag iaf insett att sommaren är borta och jag saknar den redan :(


Peace out / Hilda 


Av Hilda Grahn - 1 september 2010 22:06

  

Varje morgon har vi en möjlighet att börja om och reparera gårdagens misstag.

 

ett minne från i somras.


Idag försov jag mig fast egentiligen gjorde jag inte det.. hm?
Jo jag vaknade vid kvart över sex, min buss går vid sju, blev lite stressad. Men sen kom jag på : aah, just det! Vi börjar inte förrens halv tio.

Då hade jag iaf lite mer tid på mig.
Sen kommer jag till skolan och alla andra kommer också, men då! Då kommer våran engelska lärare och säger att våran mentor är sjuk så vi har sovmorgon till kvart över tolv, jomen kul. Ibland blir man så arg på dålig komunikation mellan lärare och elever..

Shit the same.

VI målade svart i vårat rum idag och en kungakrona. Men jag har inte orkat lägga upp bilderna så jag får bryta mitt löfte och lova att lägga upp de imorgon istället. Var också och fotograferade min brors träning idag, ni kanske kan få se några bilder ifrån det, blev riktigt bra faktiskt.

och är det bara jag som börjar få lite smått panik över det där j*vla körkortet?
Man måste skriva in sig, ta riskt ettan och massa skit. Känns som om jag har för lite tid, men egentligen så kan man ju fixa det rätt fort om man väl bara börjar?
Imorgon, då ska jag ta tag i mitt framtida bil-liv och asa mig till körskolan.

Nu ska jag sova som en stock.

Jag vet, mer ointressant kan det inte bli?


Peace out /Hilda

Ovido - Quiz & Flashcards